Simon in Cape Town

Alweer anderhalve maand in Cape Town

Hallo allemaal,
We zijn alweer ruim 3 weken verder... en ik ben nu al anderhalve maand in Cape Town.
Na mijn laatste verhaal was het weekend, een lang weekend aangezien maandag een Public Holiday was.
Op vrijdagavond zijn we naar de musical Oliver! geweest op het Parklands College, dit is een privé school wat net nieuw is. Ik heb nog nooit zo’n mooie school gezien! De musical werd gespeeld door leerlingen van het Parklands College. Op zaterdag heb ik lekker uitgeslapen en ben daarna met Michaela naar Ajax gelopen om daar een voetbal toernooi te kijken. Op zondag zijn we naar familie toe gegaan en hebben hier de hele middag gezeten en gegeten. Hierna zijn we naar Blouberg Beach gegaan en hebben hier wat gegeten. Het uitzicht vanaf Blouberg Beach is heel er mooi, je kijkt recht tegen de tafelberg, signal hill en lions head aan. Maandag was een public holiday en die hebben we zeker benut, ik ben met Emile naar het Waterfront gegaan, het was echt heel erg druk, niet alleen met veel toeristen die er nu zijn maar ook met lokale mensen aangezien iedereen vrij was. Vanaf hier hebben we de rode sightseeing bus gepakt, die hier nog redelijk nieuw is, om een rondje te maken. Het rondje ging eerst door de stad, langs Bo Kaap naar de gondel die naar de top van de tafelberg gaat. We hebben de gondel naar de top van de tafelberg niet gedaan omdat het al later in de middag was en het wat bewolkt werd bovenop de berg. De route ging hierna tussen de tafelberg en lions head door naar de andere kant van de berg, hier ligt Camps Bay. Net als de vorige keer reden we via Sea Point en Green Point terug naar de stad. Hier hebben we nog wat gegeten op het Waterfront en zijn hierna weer naar huis gegaan.
Op school was op woensdag een spreker uit Amerika. Tijdens de Grade Assembly sprak hij in the hall over zijn tijd op school. Zijn tijd op school was nooit leuk geweest maar hij bleef altijd positief en gaat nu scholen langs over de hele wereld om leerlingen te motiveren om alles uit je leven te halen en altijd je eigen beslissingen te nemen en te doen wat je leuk vind. Hij vertelde dit op een hele goede manier door serieus te zijn maar tussendoor grapjes te maken zodat iedereen bleef opletten.
Op vrijdag was er een Derby Day Assembly voor zaterdag, op zaterdag speelden verschillende teams van verschillende sporten tegen Fishhoek High School. Tijdens de Assembly werden de eerste teams van de verschillende sporten voorgesteld, zoals voetbal, hockey, rugby en netbal. Er werd gevraagd om met zo veel mogelijk mensen te komen kijken, eigenlijk werd er verwacht dat je zou komen. Ik was dus heel benieuwd hoe zo’n Derby Day zou verlopen, en of er echt een strijd zou zijn tussen de twee scholen. Op zaterdag ben ik dan ook naar school geweest. Rugby is de grootste sport hier, dit was dan ook de laatste wedstrijd zodat iedereen kon komen kijken. Het was niet dat het echt een grote strijd was tussen de twee scholen maar je voelde wel een spanning. Milnerton High won de rugby! Op zondag ben ik met de zus van Michelle,haar dochter en haar Duitse student naar GrandWest geweest. GrandWest is een groot entertainment centre waar je van alles kan doen, wij zijn naar de ijsbaan geweest en hebben geschaatst.
De schoolweek was een normale week met niet veel bijzondere dingen. Op donderdag kwam er iemand van de organisatie langs op school om te kijken hoe het gaat op school en wat foto’s te maken.
In het weekend heb ik niet veel gedaan aangezien het weer niet echt goed was, en de familie een begrafenis had. Op zondag zijn we even naar Sea Point geweest en daar een stuk gewandeld langs de kust.
Afgelopen week was ook niet heel bijzonder, maar wel leuk.
Het weer is op dit moment heel wisselvallig, de ene dag is het zonnig met 24 graden en de andere dag regent het en is het maar 15 graden.
Ik hoop elke 2 of 3 weken een blog te plaatsen, maar ik beloof niks want waarschijnlijk komt het er toch niet van…
Groetjes vanuit het op dit moment zonnige Cape Town,
Simon

Els den Balvert

Hoi Simon,
Mooi verhaal weer. Je komt best wel op veel plaatsen als ik het zo lees. Je Engels zal al wel goed gaan. Je hebt ook Zuid-Afrikaanse les hoorde ik. Dat zal nog wel eens lachen zijn. Hier onweert het lekker het was ook heel benauwd bah. Verder alles goed hier. Maak er een mooie tijd van Simon. Veel succes en heel belangrijk vooral plezier.
Groetjes van Els en Peter.

De Bomersjes

Hey Siem,

Je ouders hielden mij al een beetje op de hoogte, maar erg leuk om wat van jou zelf te lezen. Wat een avontuur, geweldig!????
Zo te lezen heb je al veel ondernomen en gezien. Fijn dat het op school ook goed gaat. Hier zijn we ook weer begonnen. Sterre moest wel een beetje zin maken, maar ze kwam enthousiast thuis.
Nou heel veel succes en plezier!! We zijn al benieuwd naar je volgende verhaal????
Groetjes,
Peter, Bregje, Sterre en Teun

Hoi Simon

Wel een late reactie maar weer leuk om jouw verhaal te lezen, je maakt veel mee en komt op vele plaatsen. Ook fijn dat het op school goed gaat. wens je nog een mooie tijd daar.

Groetjes Merle, Jorijn, Naomi, Hans en Wilma