Simon in Cape Town

Cape to Addo Tour

Hallo, daar ben ik weer met waarschijnlijk weer een veel te lang verhaal aangezien ik afgelopen week vakantie had en ik 6 dagen weg ben geweest…
Na mijn laatste blog had ik nog 2 weken school, deze twee weken waren niet heel bijzonder. Ik zal vooral vertellen over afgelopen week.
Vrijdag 2 oktober, de dag dat we vakantie kregen ben ik met Michaela naar de tafelberg geweest en naar boven gegaan met de cable car. Wat een prachtig uitzicht heb je vanaf daar! Hier ga ik zeker nog een paar keer heen.
Zaterdag 3 oktober begon mijn 6 daagse tour, Cape to Addo. Ik ging met een georganiseerde tour met een gids en andere mensen in de groep, wat een hele toffe groep was. De eerste dagen was het vooral een beetje elkaar leren kennen en veel rijden. We stopten als eerst bij Betty’s Bay om naar een pinguïn kolonie te gaan. Hierna gingen we naar Hermanus, wat heel druk was vanwege het Whale Festival, om te lunchen. Vanaf Hermanus gingen we richting Cape Agulhas, dit is het meest zuidelijke puntje van Afrika. Hier bleven we ook in de buurt slapen in de Cape Agulhas Backpackers.
Zondag 4 oktober, dag 2: Na het ontbijt gingen we richting Mosselbay, dit was een behoorlijk stuk rijden. we zijn hier gestopt, hebben even rondgelopen en zijn gaan lunchen. Vanaf Mosselbay zijn we naar Sedgefield gegaan, hier zijn we met kano’s de rivier op gegaan en een stuk gelopen naar een waterval. We hebben in de waterval gezwommen, wat echt heel erg koud was! Hierna hebben we dezelfde weg terug gedaan, het begon lekker hard te waaien op het water dus kanoën ging een beetje moeilijk. Na het kanoën zijn we naar het Cape to Addo huis gegaan. Hier in de buurt hebben we gegeten in een restaurant.
Maandag 5 oktober, dag 3: Dit was een dagtrip naar Oudtshoorn, om vervolgens weer terug te komen in Sedgefield. In Oudtshoorn gingen we eerst naar de Cango Wildlife Ranch, hier kregen we een tour met uitleg over van allerlei dieren zoals krokodillen, cheetahs, leeuwen en witte tijgers. Hierna had je de optie om bij dieren het hok in te gaan. Ik had gekozen voor de kleine en grote cheetahs en de lemurs. Dit was echt heel tof want je kon heel dichtbij de dieren komen en ze ook aanraken. Na de Cango Wildlife Ranch gingen we naar een struisvogel boerderij. Hier hebben we eerst geluncht, struisvogel steak, en hierna kregen we een tour. We kregen eerst uitleg over de dieren en daarna gingen we naar de dieren toe, we mochten ze eten uit de hand geven en ze aanraken. Hierna mochten we op een struisvogel rijden, het ziet er heel raar uit maar als je er op zit gaat het eigenlijk best wel soepel. Na de struisvogel boerderij gingen we terug richting Sedgefield, met een stop bij Victoria Bay om even te lopen en te genieten van het uitzicht. Vanaf daar gingen we weer terug naar het Cape to Addo huis.
Dinsdag 6 oktober, dag 4: Om half 7 waren we al onderweg naar een Elephant sanctuary of Monkeyland, je moest kiezen wat je wilde doen. Ik had voor monkelend gekozen aangezien we als het goed is toch al olifanten zouden zien de dag erna. In Monkeyland kregen we ook weer een tour en hebben we rondgelopen in een heel groot bos waar allerlei verschillende apen leven. Na Monkeyland was het tijd voor de Bungee Jump! Toen ik de brug zag dacht ik ok. wat ga ik doen, het is namelijk 216 meter hoog. Maar ik wilde het gewoon heel graag doen dus ben ik toch maar gegaan. Toen ik op de brug stond viel het eigenlijk wel mee en had ik er vooral heel veel zin in. Ik ben heel erg blij dat ik het gedaan heb want het was geweldig! Ik zou zo weer gaan. Na de bungee jump gingen we naar Tsitsikamma National Park, hier zijn we richting de suspension bridges gelopen. Hierna hebben we geluncht en gingen we naar Jeffrey’s Bay (J-Bay). De accommodatie was echt heel eg tof! Ik wil hier zeker nog een keer heen om te surfen want J-Bay is een van de bekendste surf plekken ter wereld.
Woensdag 7 oktober, dag 5: Al om 6 uur op om naar Addo Elephant Park te gaan. In het park een 5 uur lange safari gedaan. Hier heel veel verschillende dieren gezien zoals olifanten, buffels, zebra’s en kudu’s. We hebben geluncht aan het einde van de safari. Toen was het tijd om weer helemaal terug te gaan naar Sedgefield, onderweg gestopt bij Knysna heads, waar je prachtig uitzicht hebt over zee en de Knysna Lagoon. We zijn toen weer terug gegaan naar het Cape to Addo huis.
Donderdag 8 oktober, dag 6: De laatste dag van de tour, dit was vooral veel rijden om weer terug naar Kaapstad te gaan. ’s Ochtends eerst gestopt bij de Lion Walk, dit was een optie om te doen. Na cheetahs en de bungee jump wilde ik ook wel met leeuwen wandelen. Het was echt heel erg tof, je loopt achter de leeuwen aan en je hebt af en toen de kans om foto’s te maken. Na de Lion Walk gingen we verder richting Kaapstad, tussendoor zijn we nog even gestopt bij de Aloe factory in Albertinia. Om 4 uur was ik weer thuis en zat de 6 daagse tour er al weer op… maar het was echt geweldig!
Ik ben op dit moment al mijn spullen aan het pakken aangezien ik morgen ga verhuizen naar mijn nieuwe gezin!
Ik hoop dit weekend meer foto’s op Facebook te kunnen plaatsen.
Ok. ik zal het niet nog langer maken,
Groetjes!
For my part, I travel not to go anywhere but to go. I travel for travel’s sake. The great affair is to move.
-Robert Louis Stevenson

Reacties

Reacties

Els en Peter

Hoi Simon,
Wat n mooi verhaal heb je weer geschreven. Voor ons kan het niet lang genoeg zijn hoor. Wat heb jij n prachtige week gehad zeg, dat nemen ze je niet meer af. Ben heel benieuwd naar de andere foto's want wat ik tot nu toe gezien heb vond ik al wel héél spannend. We hopen dat je in n leuk gezin terecht komt. Veelmsucces en plezier nog. Groetjes Els en Peter

Wilma

Hoi Simon. Heb net je verhaal weer gelezen. wat je daar allemaal meemaakt, prachtig, mooi en spannend. ik hoop dat het in het nieuwe gezin goed gaat. Wens je succes en plezier met alles wat je gaat doen. Kijk alweer uit naar je volgende verhaal.
Groetjes Wilma Beijer

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active