Simon in Cape Town

Voorbereidingen

Hallo allemaal,

Zoals jullie weten zit ik op dit moment in Kaapstad, Zuid-Afrika voor mijn High School jaar. Voordat ik hier heen kon waren er nog al wat voorbereidingen. Het begon allemaal in oktober toen ik bedacht had dat ik voordat ik ga studeren een tussenjaar wil nemen. Na het bekijken van meerdere organisaties waarmee ik naar het buitenland kon gaan kwam ik Travel Active tegen die een High School programma aanbied in Kaapstad. Op een een of andere manier sprak me dit heel erg aan en ben ik me er in gaan verdiepen. Nadat ik naar een presentatie was geweest van Travel Active wist ik het bijna zeker, ik wil een jaar naar Kaapstad. In januari hebben we nog een persoonlijk gesprek gehad met een van de leden van het High School team van Travel Active om nog even alles door te nemen en om te kijken of ik het dan nog steeds wilde. Ik was nu helemaal overtuigd dat ik het wilde en een paar dagen later heb ik me aangemeld voor het High School programma in Kaapstad. Hierna kreeg ik een heel uitgebreid aanmeldingspakket met allerlei formulieren die ik moest invullen voor de aanmelding bij de partnerorganisatie waarmee Travel Active samenwerkt in Kaapstad, deze organisatie heet SASTS. Ook had ik een interview met een van de leden van het High School team, hierna was mijn aanmelding compleet en moest ik wachten of ik geaccepteerd zou worden. Niet veel later, eind februari, kreeg ik bericht dat ik geaccepteerd was voor het High School programma in Kaapstad. Hierna was het afwachten tot ik een gastgezin zou krijgen. Na lang wachten kreeg ik bericht dat ik een gastgezin had, de familie Williams in Parow in Kaapstad. Dit bericht kreeg ik midden in mijn examens, die voor mijn gevoel heel slecht gingen. Ik had er niet echt vertrouwen in dat ik zou slagen en dus naar Kaapstad kon gaan. Een paar weken later kreeg ik de uitslag van mijn examens, gelukkig was ik toch geslaagd. Dit was het moment dat ik zeker wist dat ik naar Kaapstad kon gaan. Maar toen begon al het gedoe met het visum.. Een visum krijgen voor Zuid Afrika in één keer is zo goed als onmogelijk. Nu waren er ook sinds 1 juni allerlei veranderen waardoor er nieuwe strenge regels zijn, vooral voor minderjarigen.. heel fijn! Elke keer moest ik naar Den Haag toe voor het aanvragen van mijn visum, bij de derde keer was het eindelijk goed. Dan denk je oh dan kan ik binnenkort gaan, maar de aanvraag was op 1 juli en mijn vlucht stond inmiddels al op 13 juli. Ze zeiden dat het 2 tot 30 werkdagen kon duren, meer konden ze niet zeggen. Na een week wachten hadden we nog niks gehoord en heeft Travel Active maar gebeld om te vragen of het al klaar was. Toen zeiden ze ja het ligt klaar om opgehaald te worden. Dit vertrouwden wij niet helemaal omdat het elke keer allemaal een beetje onduidelijk was. Ik ben toch maar naar Den Haag gegaan op vrijdag, en ja hoor ik kreeg mijn visum, wat er achteraf al de hele week had gelegen.. Toen ging het heel snel want ik zou de maandag erna al vertrekken. Na een best chaotisch weekend, met afscheid nemen en mijn koffer inpakken ging ik maandag de lucht in richting Kaapstad. Het was een goede vlucht, met redelijk goed eten in hoeverre vliegtuigeten goed kan zijn. Na een vlucht van 11 uur kwam ik aan in Kaapstad. Na zeer goede controle, wat erg lang duurde, was ik dan eindelijk in Zuid-Afrika. De ontmoeting met het gastgezin was meteen erg gezellig, ik woon hier met een moeder, een zus en een broer, maar die gaat binnenkort uit huis. Ze hebben ook een kat en een hond en die hond is nog drukker dan die van ons (ja dat kan blijkbaar) De hond is meer voor bewaking en is ook altijd buiten. Afgelopen woensdag had ik een soort van oriëntatie in de stad, samen met wat andere mensen van de organisatie deden we een city walk met een gids.
Aanstaande maandag begin ik met school op de Milnerton High School.
Ik heb hier nog geen wifi, maar dat krijgen ze wel. Zodra ik wifi heb zal ik meer dingen op Facebook posten, op 3G kost dit een beetje veel internet.
Als je op de hoogte wilt blijven van mijn blog kun je hier aan de rechterkant je email adres invullen, dan krijg je als het goed is automatisch bericht wanneer ik iets post. Onder het kopje profiel staat ook een link naar mijn Instagram
Ik laat van me horen,
Groetjes Simon

Reacties

Reacties

Petra Stevens

Hoi Simon ik wil je graag volgen.
Veel succes en plezierige tijd in Kaapstad.

Wilma Beijer

Hoi Simon. Succes en een mooie tijd on Kaapstad.

Qu

Heel veel plezier en success daar! ??

Wondo

Yo

Linde

Onwijs gaaf Simon, ik hoop dat het snel een vertrouwde plek voor je gaat worden en dat je heel veel plezier gaat hebben.
Ik heb meteen mijn emailadres ingevuld zodat ik op de hoogte blijf. Succes en have fun!
Groetjes linn

High School team

Hoi Simon,

We zijn erg blij dat je veilig bent aangekomen en dat je een gezellig gastgezin hebt :). We gaan jouw blog volgen en natuurlijk houden we onderling contact via de mail.

Veel plezier Simon!

Groetjes,
Stacey, Willeke, Mieke en Marjolein

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active