Simon in Cape Town

Eerste weken

Hallo allemaal,
Het is weer een heel verhaal..
Inmiddels heb ik mijn eerste schoolweken gehad. Vorige week ben ik met de familie nog naar een groot winkelcentrum geweest om onder andere mijn schoolspullen te kopen. De school bestaat uit meerdere gebouwen die bij elkaar staan, de meeste klaslokalen zijn in 1 gebouw. In de lessen zit je net zoals bij ons ongeveer met 25 in een lokaal en het verschilt ook per les met wie je in een klas zit aangezien niet iedereen dezelfde vakken heeft. Iedereen was meteen erg enthousiast en wilde dingen weten. Toen ik vertelde dat ik al klaar was met school in Nederland snapten ze er helemaal niks van omdat je hier pas klaar bent als je 17 of 18 bent en ik ben pas 16. Ze beginnen hier namelijk ongeveer op hun zesde met school en gaan dan 12 jaar naar school. Eerst heb je hier Primary School, dat is tot en met Grade 7, daarna ga je naar High School tot en met Grade 12 (Matric). Ik ben geplaatst in Grade 11 en zal na de zomervakantie naar Grade 12 gaan tot en met mei. Alles op school is redelijk goed te begrijpen, alleen Physical Science, wat scheikunde en natuurkunde is, is moeilijk te begrijpen in het Engels.
Donderdag 23 juli had Michaela (zus) Matric Ball, dit is een soort van prom wat wij thuis ook hebben in het laatste jaar, alleen is het hier groter en doen ze alsof het een bruiloft is. Het was een grote drukte die week, er moest van alles geregeld worden. ’s Avonds voordat ze weg ging met haar partner waren er allemaal familie en vrienden gekomen die daarna ook nog even bleven, dit was allemaal heel gezellig.
Op zaterdag 25 Juli hebben we een ritje gemaakt naar Hout Bay, dit is aan de andere kant van Table Mountain vanaf de kant van de stad. Hout Bay is niet alleen heel mooi om heen te gaan, het heeft ook een echte Afrikaanse markt in een hal. Hier heb je kraampjes met eten, souvenirs en kleren en er wordt muziek gemaakt. Hierna zijn we helemaal langs de kust via Clifton Beach, Camps Bay, Sea Point en Green Point terug gereden richting de stad. Op zondag 26 Juli ben ik samen met Michaela en Emile (andere student uit Nederland) naar The V&A Waterfront geweest, dit is de meest bezochte attractie van Afrika. Je kunt hier echt van alles doen, van winkelen, eten, rondvaarten maken, een ritje maken in het reuzenrad tot uitgaan. Je hebt vanaf hier ook een prachtig uitzicht, met aan de ene kant de stad, Table Mountain en Lions Head, en aan de andere kant de oceaan. ’s Middags waren de finales van de Cape Town Cup 2015 in het stadion, dit leek ons leuk dus we besloten om kaarten te kopen en naar het stadion te gaan. De eerste wedstrijd was tussen Ajax Cape Town en Supersport United, dit werd 1-1, er werd geen verlenging gespeeld, Ajax Cape Town en Supersport United werden allebei derde. De tweede Wedstrijd was tussen Chrystal Palace FC en Sporting CP, de eindigde in 0-2 en hierdoor had Sporting CP de Cape Town Cup 2015 gewonnen. Het was niet heel erg druk in het stadion, maar de fans die er waren maakten met hun vuvuzela’s bijna genoeg lawaai voor een heel stadion. Hierna zijn we terug naar de stad gegaan en hebben hier nog wat gegeten en zijn toen naar huis gegaan. De schoolweek erna was net als de vorige leuk en de tijd ging heel snel, voordat ik het wist was het alweer weekend. Dat weekend heb ik voetbalschoenen gehaald aangezien ik ga voetballen op school, ze spelen hier alleen voetbal in de winter dus ik kan nu tot de vakantie in oktober spelen en daarna pas weer in april. Ik kan in totaal dus maar 3 maanden voetballen, maar hopelijk is het wel heel leuk. Hierna zijn we naar een markt geweest in Muizenberg. Deze markt is echt niet normaal druk en je kunt er echt alles kopen, van eten, kleren, souvenirs tot strijkijzers en ovens.
Na Physical Science geprobeerd te hebben heb ik toch besloten om Life Science te gaan doen, wat biologie is. Physical Science heb ik al 2 jaar niet gehad en dan ook nog in het Engels, dat ging hem niet worden. Het was ook makkelijk te regelen want ik sta nog niet in het schoolsysteem dus ik hoefde alleen me Physical Science boek om te ruilen voor een Life Science boek.
De week is alweer bijna voorbij, dit weekend is een lang weekend want zondag is Women’s Day en daardoor is maandag een Public Holiday. Ik weet nog niet precies wat ik dit weekend ga doen, dit lezen jullie in mijn volgende blog wel!
Ik laat van me horen,
Simon

Reacties

Reacties

Lynn

Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt broertje!!

Els en Peter

Hoi Simon. Zo te lezen gaat het heel goed met je. Je schrijft wel gezellig. Onze vakantie zit er ook al op dus ook weer aan het werk.
Veel succes daar en vooral genieten. Groetjes E en P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active