Simon in Cape Town

Beetje laat dit...

Hoi,
Na ruim 3 weken… ben ik maar weer eens een blog aan het schrijven, ik heb volgens mij niet zo heel veel te vertellen maar waarschijnlijk wordt het toch wel weer een lang verhaal.
Na mijn laatste blog ging ik verhuizen naar mijn nieuwe gastgezin. Ik ben hierheen gegaan op zaterdag middag zodat ik nog de hele zondag had om een beetje te wennen voordat school weer begon op maandag. Ik woon nu met een moeder (Gail) en haar zoon van 16 (Isaiah) in het gebied Milnerton. Ik zal het adres niet op internet zetten maar het is dichtbij het Woodbridge Island als je het wilt opzoeken. Het is tot nu toe kei gezellig en het is heerlijk dichtbij alles.
’s Ochtends word ik afgezet bij school aangezien het toch op de route is voor Gail en terug naar huis loop ik of kan ik de bus nemen vooréén halte, eigenlijk loop ik altijd.
Op zondag zijn we naar Canal Walk gegaan, een mega winkelcentrum. Hier hebben we nieuwe schoolschoenen voor Isaiah gekocht, boodschappen gedaan en geluncht. Hierna hebben we niet zo veel gedaan, ik heb me koffer uitgepakt en me schoolspullen klaargemaakt voor de dag erna.
Op maandag 12 oktober begon school weer, maar het was voor de rest op zich een normale schoolweek.
Op zaterdag 17 oktober ben ik heel vroeg opgestaan om naar het strand te lopen voor zonsopkomst, de zon komt vanaf de andere kant op maar toch is het heel mooi. Hierna heb ik Expeditie Robinson terug gekeken, ook hier moet en zal ik dat kijken. Later op de dag ben ik met Isaiah naar Jump Around gegaan, dit is een nieuw trampoline park hier heel dichtbij. Het was heel vermoeiend maar wel leuk! Vanaf daar zijn we over het strand met zonsondergang weer terug naar huis gelopen, Kaapstad heeft echt de beste zonsondergang ooit.
De week was een normale schoolweek met op maandag de laatste sssembly in de hall, de laatste in de hall omdat de Matrics examens hebben vanaf nu en die maken ze in de hall, net zoals wij ze maken in de gymzaal. Op vrijdag hadden we Grade 11 Social, dit was erg gezellig. We hadden een braai en aangezien we een zwembad hebben op school moesten we natuurlijk met kleren aan het zwembad in, waarom ook niet. Op zondag 25 oktober wilden we eigenlijk naar Ratanga Junction (pretpark) gaan, komen we daar blijkt het een exclusieve dag voor Nedbank gebruikers te zijn… beetje jammer maarja volgende keer beter. Toen zijn we maar weer naar Canal Walk gegaan, aangezien dat er naast is en hebben hier onder andere een film gekeken.
De schoolweken zijn eigenlijk best saai nu, want we zijn met het meeste al klaar en herhalen de boel maar een beetje…
Op vrijdag 30 oktober was er Halloween civvies op school, oftewel Halloween thema. Iedereen had iets aan wat iets te maken had met Halloween, ik deed met een groepje the Purge. We hadden allemaal helemaal zwart aan met een wit masker. Op maandag tijdens assembly kregen we te horen dat wij best dressed group waren.
Op zaterdag 31 oktober was het natuurlijk Halloween, het is hier net zoals bij ons niet heel erg groot maar toch is er een zombie walk in de stad. Hier heb ik met wat mensen van school, Isaiah en meer dan 1000 andere zombies aan mee gedaan. Een meisje van school doet professionele make-up dingen, dus die maakte van ons een zombie. Me hele gezicht zat vol met latex, schmink en bloed. ’s Avonds zijn we naar Saltycrax, de vrijwilligers/backpackers accommodatie waar Gail een van de managers is, geweest. Hierna hebben we in het appartement van haar baas geslapen in Blouberg, met een prachtig uitzicht over de zee en de stad.
Nu is de laatste schoolweek aangebroken, hierna hebben we 3 weken tentamens, ze maken hier tentamens voor de vakantie in juni en voor de vakantie in december. Aangezien ze voor de meeste vakken 2 tentamens hebben, 1 over periode 1 en 2 en 1 over periode 3 en 4 is het zo veel. Aangezien ik hier alleen ben geweest in periode 3 en 4 kan ik niet alle toetsen maken, heel vervelend natuurlijk :)
Voor mij is het na deze week dus al zo goed als vakantie! Ik maak nog een paar tentamens, ga naar school om de cijfers te controleren en op de laatste dag naar school voor final assembly en rapport ophalen en dan is het begin december officieel vakantie! Tegen die tijd zal het al behoorlijk warm zijn en ben ik al over de helft van mijn High School jaar. De tijd zal vanaf dan denk ik echt snel gaan.
Het is soms al behoorlijk warm, maar gelukkig waait het wel bijna altijd aangezien je eigenlijk overal dichtbij zee zit. Vorige week dinsdag was het opeens 37 graden terwijl het bij jullie lekker herfst is! Er stond ook nauwelijks wind dus toen was het wel behoorlijk warm, maar het is tot nu toe best te doen.
Nou het is toch wel weer een redelijk verhaal geworden, ik ga maar eens dingen uitzoeken wat ik kan doen als ik zo veel vrij ben! Als jullie vragen hebben of iets anders mag je altijd een reactie plaatsen of een berichtje op Facebook sturen!
Groetjes,
Simon
If carrots are so good for the eyes, how come I see so many dead rabbits on the highway?

Reacties

Reacties

Wilma Beijer

Hoi Simon weer een mooi verhaal om te lezen. Goed om te lezen dat je het nu fijn hebt in het gastgezin. Succes met de tentames die je hebt en alvast een fijne vakantie gewenst.
Groetjes uit Groessen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active