Simon in Cape Town

Lions Head & District Six

Yallooo!
Howzit?
Ik heb op dit moment niet zo veel te doen aangezien ik klaar ben met me toetsen op school maar de rest en Isaiah nog niet, vandaar dat ik maar weer een blog aan het schrijven ben (werd ook wel weer tijd). Ik ben dus klaar met mijn toetsen en heb dus zo goed als vakantie, ik ga alleen nog een keer naar school om de cijfers te checken en daarna nog voor de final assembly en rapport ophalen.
Inmiddels twee weken geleden op vrijdag na school ben ik met school naar Lions Head geweest en die beklommen. Je moest eigenlijk een formulier laten invullen met dingen van je dokter enzo zodat school niet verantwoordelijk was als er iets zou gebeuren, aangezien ik hier geen dokter heb ging dat een beetje lastig. Ik had maar wat papieren van mijn visum meegenomen. Hierin staat onder andere dat ik drie verzekeringen heb en dat mijn ouders het goedkeuren als ik activiteiten doe en dat soort dingen. En aangezien mijn wiskunde leraar het organiseerde en hij het mij wel gunde om mee te gaan mocht ik lekker mee! Het was op sommige stukken best een pittige hike aangezien het laatste stuk echt heel steil is en je dus niet gewoon kan lopen maar ook stukken moet klimmen. Het was een beetje bewolkt die dag dus het uitzicht was niet zoals het normaal hoort te zijn maar alsnog heel erg mooi en een goede rede dus om nog een paar keer te gaan!
Op 21 november ben ik met een meisje van school die zei dat ik daar naartoe moest gaan naar het District Six museum geweest, dit museum is opgericht ter nagedachtenis aan de mensen die gedwongen werden hun huizen te verlaten in District Six tijdens de apartheid in de jaren zeventig. Dit was dus erg interessant en indrukwekkend om te zien omdat je ook handgeschreven teksten van mensen kunt lezen. Hierna zijn we door de Company Gardens gelopen, waar heel veel eekhoorns zitten, om vervolgens te lunchen op Longstreet.
Dat was het denk ik wel weer zo’n beetje, de afgelopen dagen ben ik bezig geweest met mijn nieuwe site voor mijn blogs, dit was behoorlijk wat werk maar ik kan zeggen dat het eindelijk af is. Je kunt vanaf nu ook mijn blogs op simondenbalvert.wix.com/simonvinden, maar ik zal ze ook hier op blijven posten. Ik zal na deze blog waarschijnlijk in het engels verder gaan. Ik hoop dat de nieuwe site bevalt en dat ik het niet allemaal voor niks heb gedaan!
Groetjes!
Oh bijna vergeten, het is hier 28 graden!
simondenbalvert.wix.com/simon
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you didn’t do
than by the things you did do
-Mark Twain

Reacties

Reacties

De Bomersjes

Hey Siem,

Wat klinkt het gaaf allemaal!!???? Zonte lezen gaat het gied met je. Hoop dat de toetsen goed zijn gegaan. Kun je lekker genieten van je vakantie. Staan vast nog leuke tripjes op het programma!
Geniet ervan!!
Groetjes,
Peter, Bregje, Sterre en Teun

Oh ja hier is het 9 graden, nat en de wind is erg koud????????

De Bomersjes

Hmmm zie net dat de smileys niet werken vandaar het ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active